Modem/router met adsl en kabel

Voor beginners, geen vraag is te gek om hier te stellen

Moderator: Super-Mods

Modem/router met adsl en kabel

Berichtdoor robo » Wo Jul 30, 2003 13:38

1 Weet iemand of er en welke dan modem/router/ap inéén zijn die met een adsl verbinding (publishnet) en Kabel verbinding (@home) werken zodat ik geen nieuwe modem/router/ap inéén hoef te kopen als ik over stap naar een van de twee?
Er komt binnenkort adsl van publishnet in het dorp die wil ik voor een jaar nemen en dan over stappen naar @home die pas begin volgend jaar in het dorp komt.
2 Zijn er modems die beide adsl/kabel ondersteunen of moet ik dan een nieuwe kopen?
Ik zou ook graag met twee computers tegelijk maar ook appart online willen gaan en dan wel de laptop draadloos en dan het liefst modem/router/ap/switch of wat ik ook nodig heb in één
om de kosten laag te houden.

Wie kan mij helpen ?
robo

Vigor2600

Berichtdoor sgsdebruijn » Wo Jul 30, 2003 14:04

Hoi,

Ik heb een vigor 2600, deze is werkt bij mij erg goed samen met planet internet ADSL.

Verder koppel ik hem aan mijn switch waar aan weer 4 accesspoint hangen,
werkt allemaal goed.

Vigor is ook te krijgen met draadloze verbinding weet alleen niet of dit een goede keus is, geen ervaring mee.

Op http://www.draytek.nl kan je een heleboel info vinden over de Vigor's.

Succes

Groeten Sebastiaan
Gebruikers-avatar
sgsdebruijn
Junior Member

Berichtdoor buiter » Wo Jul 30, 2003 14:38

Volgens mij zijn die er niet (combi van adsl modem/router en kabel router)
Het is of of..
Die vigor 2600 is alleen voor dsl
Je kan het beste kiezen voor een goedkoop adsl modempje/router want de waarde van die dingen dalen bijna dagelijks.
En aangezien je het toch maar een jaar gaat gebruiken, veel geld vang je er na een jaar toch niet meer voor (geen garantie enzo)

Bij @home heb je indien je meerdere gebruikers er op aan wilt sluiten een losse router nodig.

Hoe weet jij overigens dat @home over een jaar bij jullie in het dorp is (ik meende dat @home geen public planning had)
Gebruikers-avatar
buiter
Expert

Sorry, niet goed gelezen

Berichtdoor sgsdebruijn » Wo Jul 30, 2003 15:07

Sorry heb het niet helemaal goed gelezen

Vigor 2600 = aleen voor ADSL

Gr. Sebastiaan
Gebruikers-avatar
sgsdebruijn
Junior Member

Berichtdoor Gast » Do Jul 31, 2003 01:56

buiter schreef:Volgens mij zijn die er niet (combi van adsl modem/router en kabel router)
Het is of of..
Die vigor 2600 is alleen voor dsl
Je kan het beste kiezen voor een goedkoop adsl modempje/router want de waarde van die dingen dalen bijna dagelijks.
En aangezien je het toch maar een jaar gaat gebruiken, veel geld vang je er na een jaar toch niet meer voor (geen garantie enzo)

Bij @home heb je indien je meerdere gebruikers er op aan wilt sluiten een losse router nodig.

Hoe weet jij overigens dat @home over een jaar bij jullie in het dorp is (ik meende dat @home geen public planning had)

Er is 4 augustus een infoavond (georganiseerd door een actiegroep) over publishnet adsl dan word er ook gezegt wanneer @home precies komt.
@home is wat goedkoper als adsl als je de download ongeveer gelijk houd.
Publishnet zegt eind oktober online te kunnen zijn en @home begin 2004 (men zegt januari).
Nu internet ik voor +/- € 130 per maand en @home komt drie maanden nadat adsl online is dus ik dacht dan pak ik eerst adsl voor één jaar (1 jaar contract is verplicht) daarna stap ik over op @home en dan zou het mooi geweest zijn als ik dezelfde modem kon gebruiken.
Nu dit dus niet gaat adsl en @home modem inéén moet ik een keuze maken adsl nemen of drie maanden wachten.
Gast

Berichtdoor Robo » Do Jul 31, 2003 02:04

Hierboven heb ik ook gepost.
Ik heb me maar aangemeld dan vergeet ik mijn naam tenminste niet meer.
Welk onderschrift???
Gebruikers-avatar
Robo
Newbie

Berichtdoor WirelessErik » Vr Aug 01, 2003 14:21

Als ik het goed begrikp, wil je een modem dat het protocol voor adsl ondersteunt, maar ook het protocol van @home, met een computernaam.

De meeste routers, kunnen voor zowel kabel als adsl worden gebruikt. Er zijn uitzonderingen, zoals dus bijv. de Vigor, maar de meeste modems kun je voor beide protocollen wel gebruiken. Volgens mij bedoel je ook niet dat je met 1 modem zowel adsl als @home wilt combineren, maar gewoon na een jaar overstappen van adsl naar kabel. Waar woon je trouwens, voor wat betreft het @home verhaal en beschikbaarheid.

Erik
Gebruikers-avatar
WirelessErik
Regular member

Berichtdoor Robo » Vr Aug 01, 2003 20:14

Ik woon in Belfeld gemeente Venlo en er is hier nog geen breedband.
Er is hier een projectgroep opgericht om breedband in Belfeld te krijgen er is ook een site en een forum op het forum is nu veel gekibbel.
Maandag 4 augustus is een infoavond waar we meer te horen krijgen over wie en wanneer er (iets) komt.

Welke providers komen er in Belfeld:

publishnet economy adsl (faq voor de abbo)

@home

SkyFy (WiFi) is nu online maar het heeft weinig vertrouwen van de bevolking omdat het 8 maanden geleden al online zou zijn.

Ik wil zowieso één desktop pc die boven staat en één laptop onafhankelijk mee online kunnen en dan de laptop draadloos door het hele huis en tuin.(geen server dat is voor mij te ingewikkeld)
Dan zou ik dus een modem nodig hebben die het protocol adsl ondersteund en tevens het protocol van @home en dan naast de modem een router/ap van b.v. linksys of d-link.
Welk onderschrift???
Gebruikers-avatar
Robo
Newbie

Berichtdoor Ruudjah » Zo Aug 03, 2003 12:54

Een modem/router voor beide typen breedband verbindingen (kabel of ADSL) is er niet. Hoeft ook niet, want voor die abbo's krijg je in 99 van de 100 gevallen er een modem bij. Dat is voor jouw dus niet aan de orde. Wat je wel wil, is internetten op beide computers, eventueel draadloos. De meeste routers die nu worden verkocht, kunnen ADSL EN kabel routen.Zelfs de goedkopere (sweex, E-tech) werkt goed met kabel of adsl. Koop dan een met een wireless AP, ben je vaak goedkoper uit dan aparte AP en router. De duurdere merken (linksys, d-link, 3com, cisco) voor thuisgebruik ondersteunen sowieso wel DSL & kabel routering.
Ruudjah
Regular member

goedkoop & duurkoop

Berichtdoor F KUŞ » Zo Aug 03, 2003 14:22

Ik vraag me af of in dit geval een goedkoop eigenlijk een duurkoop is.

:?: Als je straks meer weet over netwerken en aangezien dat de huishoudelijke apparaten vanmorgen zullen twee aansluitingen bezitten. Eén voor de energie en één voor data.
[] Noblesse oblige

[] http://www.wifiapparatuur.nl
F KUŞ
Newbie

Berichtdoor Ruudjah » Zo Aug 03, 2003 15:58

Uit eigen ervaring (ik heb het afgelopen jaar ongeveer 20 routers geinstalleerd) is bij routers goedkoop geen duurkoop. In ieder geval zijn dat routers zonder AP. De routers met AP die ik in handen heb gehad, waren allen van linksys, die overigens goed werkten.
Ruudjah
Regular member

Berichtdoor Robo » Zo Aug 03, 2003 22:09

Wat kun je beter kopen de 11mps of toch de 54 mbps snelheid routers en pci kaarten?
Ik meen dat de 802.11.b versie beter en verder door de muren gaat dan de 802.11.g maar dat de snelheid lager ligt.
En de internet snelheid wat ik ga nemen is toch niet hoger dan 2024/512 maar ik lees dat de meeste mensen die nu iets dergelijks aanschaffen toch voor de 54 mbps gaan. Maar waarom dan?
Welk onderschrift???
Gebruikers-avatar
Robo
Newbie

Berichtdoor Ruudjah » Zo Aug 03, 2003 22:12

Het maakt volgens mij niets uit of je nou 54 of 11 Mbit versie neemt, de b of g dus. Allebei 2.4 Ghz. Wat ik me wel zou kunnen voorstellen, is dat g minder goede techniek is (net nieuw), en daardoor slechter presteerd op langere afstanden.
Ruudjah
Regular member

Berichtdoor Robo » Ma Aug 04, 2003 22:06

Ik ben bij de infoavond geweest en publishnet komt als er 200 inschrijvingen binnen zijn.
De andere providers blijven vaag.
Nu kan ik een keuze maken een Copperjet 810/811 Ethernet ADSL-modem € 129,- en daarnaast linksys of D-link router/ap.
Of ik kan de Vigor 2600 WEnemen en die is modem/router inéén.
Ik ben nog aan het twijfelen.
Heeft iemand suggesties :?:
Welk onderschrift???
Gebruikers-avatar
Robo
Newbie

Berichtdoor roadrunner » Do Aug 07, 2003 12:21

Een los modem en daarnaast router/ap is duurder maar als je overstapt naar kabel kan je de router/ap van linksys en d-link nog gebruiken en de adsl modem niet. dan ben je € 129 kwijt.
Ga je de vigor gebruiken en je stapt over naar kabel dan ben je € 280 kwijt.
roadrunner

Volgende

Terug naar Startpunt