Mijn HomeMade EeePC carkit

Antennes maken, solderen, bouwtekeningen

Moderator: Super-Mods

Re: Mijn HomeMade EeePC carkit

Berichtdoor joeri » do okt 30, 2008 21:34

Is besteld nu even afwachten :)
Joeri http://www.pe5jw.nl http://pe5jw.eigenstart.nl/

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890
joeri
Guru

Berichtdoor Degrijze » vr okt 31, 2008 12:24

MMmm, een Touch screen lijkt mij toch ook nog wel een leuke uitbreiding, zal hier ook nog eens na opzoek gaan voor mijn EeePc 701.

Gerard

Aanvullend
Joeri, heb je een PB toegezonden.
Gerard
Degrijze
Guru

Berichtdoor Degrijze » zo nov 30, 2008 22:52

Heb vandaag tussen neus en lippen door wat geëxperimenteerd met een TouchSreen uitbreiding in/op/aan mijn Asus EeePc 701 4G
Afbeelding
Opzich verliep het experiment simpel en soepeltjes, zelfs de installatie onder Ubuntu-eee verliep (zeg maar eventjes: Windows)simpel.
Nu heb ik redelijk wat ervaringen met TouchSreen uit geruste hardware, en moet dan ook aangeven dat de Touchscreen in mijn EeePc zeg maar wat sponzig aanvoelde.
Het werkt opzich goed, maar is niet vergelijkbaar met de touchscreen in je TomTom en of een TouchSreen Computer monitor.
Denkzelf dat het sponzige aanvoelen opzich geen hardware maar eerder een software/driver probleem is, schat dan ook in dat gezien de niet stil staande ontwikkeling in de TouchSreen drivers en software dit euvel na verloop van tijd verholpen zal zijn.

Om dat het hier tot nu toe slecht om een ervarings opdoende experiment betreft heb ik het geheekl nog niet echt netjes in mijn EeePc gebouwd, er volgt namelijk in de komende periode ook nog een experiment met het plaatsen van een GPS in mijn EeePc 701 4G.
En mocht dit GPS experiment ook na succes verlopen zal ik vervolgens alle experimenteel aangebrachte toevoegingen in de EeePc &01 4G demonteren/verwijderen en vervolgens keurig netjes in terug plaatsen.

Gerard
Degrijze
Guru

Berichtdoor Degrijze » zo nov 30, 2008 22:57

Heb vandaag tussen neus en lippen door wat geëxperimenteerd met een TouchSreen uitbreiding in/op/aan mijn Asus EeePc 701 4G
Afbeelding
Opzich verliep het experiment simpel en soepeltjes, zelfs de installatie onder Ubuntu-eee verliep (zeg maar eventjes: Windows)simpel.
Nu heb ik redelijk wat ervaringen met TouchSreen uit geruste hardware, en moet dan ook aangeven dat de Touchscreen in mijn EeePc zeg maar wat sponzig aanvoelde.
Het werkt opzich goed, maar is niet vergelijkbaar met de touchscreen in je TomTom en of een TouchSreen Computer monitor.
Denkzelf dat het sponzige aanvoelen opzich geen hardware maar eerder een software/driver probleem is, schat dan ook in dat gezien de niet stil staande ontwikkeling in de TouchSreen drivers en software dit euvel na verloop van tijd verholpen zal zijn.

Om dat het hier tot nu toe slecht om een ervarings opdoende experiment betreft heb ik het geheekl nog niet echt netjes in mijn EeePc gebouwd, er volgt namelijk in de komende periode ook nog een experiment met het plaatsen van een GPS in mijn EeePc 701 4G.
En mocht dit GPS experiment ook na succes verlopen zal ik vervolgens alle experimenteel aangebrachte toevoegingen in de EeePc 701 4G demonteren/verwijderen en vervolgens keurig netjes in terug plaatsen.

Gerard
Degrijze
Guru

Berichtdoor Degrijze » ma dec 08, 2008 08:44

Zoals in een van mijn postings hier boven aangegeven op/verschoning van de in mijn EeePc 701 4G aan/onder gebracht hardware toevoegingen heb ik inmiddels ten uitvoer gebracht.
De met de TouchScreen meegeleverde USB mini hubje is tijdens deze op/verschoning volledig komen te vervallen.
De reeds tijdens de eerste hardware hack aan de EeePc 701 toegevoegde Mini USB hubje voorziet en voed nu de TouchScreen, 16GB SDhc card, BlueTooth module.
En in een later stadium zal ik hier nog een GPS module aan toevoegen.
(de toevoeging van deze GPS module zal de laatste (hardware) toevoeging zijn aan mijn EeePc 701 4G).
Afbeelding

Gerard
Degrijze
Guru

Berichtdoor Degrijze » ma dec 08, 2008 16:28

Na aanleiding van een aantal ontvangen emails (met het verzoekje tot enige eenvoudige tekst en uitleg omtrend en over hoe de TouchScreen kit onder/in (Debian based) Linux distros aan de praat te krijgen), plaats ik de door mij gebruikte wijze hier in deze topic.

1) Download dit ingepakte driver installatie pakketje

2) pak dit gedownloade pakketje vervolgens uit.

3) open vervolgens een "terminalvenster" en cd naar de lokatie alwaar zich het uit gepakte pakket zich bevind (mocht dit b.v op je buroblad zijn dan is de opdracht b.v zoiets)
Code: Selecteer alles
cd /home/JOUWGEBRUIKERSNAAM/Bureaublad/TouchKit32

4) vervolgens voor je in je "terminalvenster" de volgende opdracht in
sudo sh setup.sh

Er zal nu om je root toegangs code gevraagt worden, na het intikken hier van zal de installatie van de Touchscreen driver en de Touchscreen toolkit plaats vinden op je systeem.

5) na de voltooing van de installatie is het verstandig om je systeem eventjes op nieuw op te starten, en na voltooing van deze herstart open je wederom een "terminalvenster" en tikt hier in
TouchKit
vervolgens zal er een TouchScreen toolkit scherm geopend worden alwaar je jouw TouchScreen settings kunt calibreren en instellingen kunt wijzigen.

Gerard
Degrijze
Guru

Berichtdoor bigred » vr okt 30, 2009 01:12

Mijn EEE had begin vorige week ineens een grote zwarte vlek op het scherm en natuurlijk geen beeld meer.
Even bij de leverancier langs geweest maar zei noemen het een drukvlek en gingen de schade niet vergoeden.

Ben ik blij dat ik een veel gebruikte Asus heb, voor 43 euro (inclusief verzenden) kreeg ik een paar dagen geleden een pakketje uit hongkong met exact hetzelfde schermpje (besteld via Ebay).
De boel netjes omgebouwd en alles werkt weer als vanouds.
Linux is like a wigwam.... no Gates, no Windows and Apache inside!
bigred
Moderator

Berichtdoor Degrijze » ma nov 09, 2009 08:00

Mijn eeePc is inmiddels door toedoen van een (tijdelijke) pupil overleden.
En daar er van een kale kip (de onverzekerde ouders) niet te plukken valt, zal ik via het internet opzoek moeten na een vervangend exemplaar.

Gerard
Degrijze
Guru

Vorige

Keer terug naar Werkplaats