joeri schreef:Welke van de 3 heb je geprobeerd of is het voor alle 3 gelijk ?
Ik had ze alledrie geprobeerd. Vooral in de laagst haalbare frequentie was er verschil (VR1 het laagst = kanaal 1). Vr3 gaf de hoogste frequentie.
joeri schreef:Zou het mogelijk zijn onder de 2,4 Ghz te komen ? (das eigenlijk mijn bedoeling)
Ik heb het 433MHz deel van de print afgezaagd. Nu heb ik alleen het blikje en een 7805 op de print over. Zit nu ín de VSWR meter behuizing (met plakband

)
Van +5V gaat er een 3k3 weerstand naar het knooppunt van VR1..VR3
Vr1 (Kanaal 1) staat in serie met een 220 Ohm weerstand (Laagste Freq)
Vr2 (Kanaal 2) staat in serie met een 470 Ohm weerstand
Vr3 (Kanaal 3) staat in serie met een 1k Ohm weerstand (Hoogste freq)
Ik heb het hele zooitje weggehaald en een 10 slags 20k potmeter op de frontplaat van de behuizing gezet (of eigenlijk, die zat er al op

). Twee potmetertjes ingesteld op 2k5 in serie met de potmeter. Eén naar +5V en één naar 0v. De loper van de potmeter is dus instelbaar tussen 0,5 en 4,5 Volt. Deze spanning zet ik op de VFO. Frequentiebereik van 2425 tot 2485 MHz. Lager heb ik niet geprobeerd (meestal valt de oscillator af als de varicap spanning te laag wordt...). Maar als alles netjes vast zit ga ik het nog even proberen.
De output varieert een paar dB over het bereik. Lastig dus bij het 'dippen' van een antenne, maar beslist bruikbaar
De RF Uitgang heb ik nu op een N-connector chassisdeel op de zijkant van de meter. DC van de meetbrug gaat nog steeds via een BNC chassisdeel weer naar binnen. De meter krijgt nog steeds voeding van een 9V batterij. De plug voor de voeding van de oscillator moet ik nog netjes in de behuizing monteren.
De meetbrug blijft dus buiten de meter. Zo kan ik 'm lekker dicht bij de antenne plaatsen voor de minste invloed van de coax kabel op de meting. Ook kan ik altijd nog mijn portootje gebruiken om metingen op 2m/70cm te verrichten.
De peak-hold schakeling is niet echt meer nodig, maar die laat ik er gewoon in zitten. Zo kan ik altijd nog meten met een Wifi radio als RF bron. Of -wie weet- ooit nog eens met een SSB signaal