U.S Robotics AP wireless koppelen aan LAN

Wat is er allemaal met WiFi te doen ?

Moderator: Super-Mods

srna513006
Junior Member

U.S Robotics AP wireless koppelen aan LAN

Berichtdoor srna513006 » za jun 13, 2009 19:45

Deze vraag zal weliswaar misschien met verschillende situaties al menig keer zijn gesteld en beantwoordt maar ondanks behoorlijk wat zoekwerk heb ik het juiste antwoord niet kunnen vinden.
Wellicht weet iemand van jullie waar het antwoord in dit forum al eens is gegeven, als ik maar weet hoe ik moet handelen.

Op dit moment staat op de begane grond een U.S. Robotics router die als AP voor het hele huis en tuin fungeert.
Dit AP wordt gevoed door een Nano Station 2 die het signaal met goedkeuring bij mijn buurman ophaalt.
Dit functioneert verder uitstekend.

Op de 1e verdieping heb ik een LAN liggen waaraan een aantal LAN componenten zijn aangesloten zoals o.a. een netwerkprinter, PC, SAT receiver, MultiMedia Tank, etc.
Op de PC heb ik een USB WLAN client aangesloten waarmee ik via de AP op de begane grond wireless op het Internet kan.

Nu is het de bedoeling dat ik met mijn laptop wireless ook de LAN componenten op de 1e verdieping kan bereiken zoals b.v. de netwerkprinter en de SAT receiver.
Hiervoor is het noodzakelijk dat ik de AP op de begane grond wireless aan het LAN koppel want een UTP kabel naar de begane grond trekken is geen optie.

Mijn vraag is dan ook hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Vandaag kreeg ik de gelegenheid om voor een redelijk bedrag een Linksys WRT54-GL Router over te nemen.
Voordat ik hiertoe besluit wil ik eerst weten of ik deze router voor het gewenste doeleinde kan inzetten?
Graag jullie reactie.

srna513006
Junior Member

Re: U.S Robotics AP wireless koppelen aan LAN

Berichtdoor srna513006 » zo jun 14, 2009 10:36

Nog even een kleine aanvulling.
Stel dat dit probleem d.m.v. 2 routers kan worden opgelost, is het dan beter om 2 dezelfde routers zoals b.v. de Linksys WRT54-GL met DD-WRT software toe te passen of maakt het niets uit.
Ik dacht namelijk hier iets over gelezen te hebben maar kan het even niet vinden.

Maximinus
Guru

Berichtdoor Maximinus » zo jun 14, 2009 11:35

Misschien een optie: deel je internet op de pc, zo kun je via je laptop naar je pc (als hij aanstaat) zo bij je lan komen ;)

srna513006
Junior Member

Berichtdoor srna513006 » zo jun 14, 2009 12:08

Bedankt voor de reactie maar het is juist niet de bedoeling dat ik de PC continue aan laat staan want ik gebruik de PC maar af en toe.
Wat ik wel vel vaker gebruik zijn de op mijn LAN aangesloten HP netwerkprinter, Multimedia Player en SAT receiver en deze staan wel continue aan.

Misschien nog een mogelijke andere optie.
Stel ik verbind mijn Nano Station 2 op de begane grond via UTP met een Bridge zoals b.v. de ZyXEL NWA-1100.
Ik verplaats mijn U.S. Robotics USR5461 AP naar de 1e verdieping en sluit daarop mijn hiervoor genoemde apparatuur aan, heb ik dan mijn probleem opgelost?

Nog even kort schematisch:

Optie 1:
AP buurman --> Nano Station 2 --> US Robotics of Linksys WRT54-GL (als Bridge) --> AP WRT54-GL

Optie 2:
AP buurman --> Nano Station 2 --> Bridge (b.v. ZyXEL NWA-1100) --> AP US Robotics

iTsMe
Guru

Berichtdoor iTsMe » zo jun 14, 2009 17:55

srna513006 schreef:Nog even een kleine aanvulling.
Stel dat dit probleem d.m.v. 2 routers kan worden opgelost, is het dan beter om 2 dezelfde routers zoals b.v. de Linksys WRT54-GL met DD-WRT software toe te passen of maakt het niets uit.
Ik dacht namelijk hier iets over gelezen te hebben maar kan het even niet vinden.

EEn apparaat wat als wireless client of bridge kan werken is voldoende om je LAN met UTP aan te hangen.
Routerfunctie is daarbij niet nodig ( zelfs niet gewenst ) en dd-wrt is ook niet intressant.
Hou het zo eenvoudig mogelijk.
EEn tweede nanostation als bridge zou ook werken.

Als je in die us-robotics dhcp heb ingeschakeld zit je hele netwerk in dezelfde IP reeks

srna513006
Junior Member

Berichtdoor srna513006 » vr jun 19, 2009 13:14

Het ei is eindelijk gelegd en het beoogde resultaat bereikt.
Met behulp van een op het Internet gevonden beschrijving heb ik de configuratie succesvol uitgevoerd.
Ik heb nu i.p.v. de US Robotics router te gebruiken 2 Linksys WRT54-GL ingezet en aan de hand van een op het internet gevonden beschrijving heb ik de configuratie probleemloos en succesvol uit kunnen voeren, zie de link http://www.wimme.net/wireless-bridge-met-dd-wrt
Alleen heb ik i.p.v. mijn oude US Robotics router 2x een Linksys WRT54-GL router ingezet waarop DD-WRT software is geïnstalleerd.
Uiteraard zou één Linksys WRT54-GL i.c.m. mijn US Robotics ook hebben gefunctioneerd maar het had mijn voorkeur om 2 dezelfde routers te gebruiken.

Ik vraag me echter nog het volgende af.
De primaire router op de begaane grond fungeert nu als wireless AP waarop ook het Internet binnenkomt en de secondaire router op de 1e etage is als client-bridge geconfigureerd en daarop zijn een viertal LAN apparaten via de UTP poorten aangesloten.
Nu was mijn veronderstelling dat de secondaire router op de 1e etage ook als wireless AP zou functioneren maar dat is niet het geval want als ik mijn laptop zowat boven op de secondaire router zet dan zie ik met Network Stumbler circa 70dBm Signal/Noise.
in de buurt van de primaire router kom ik tot onder de 30dBm Signal/Noise.
Nu had ik ergens gelezen, althans dat dacht ik, dat met zoiets als Roaming toepassen ook de secondaire router als wireless AP kan fungeren.
Is dit laatste mogelijk en zo ja, hoe kan ik dit dan instellen?

napedkiz
Senior member

Soft silicone v port anal plug sm toys opening butt plug speculum prostate g-spot massage anal sex toys faloimitator for

Berichtdoor napedkiz » ma dec 19, 2016 12:29

Soft silicone v port anal plug sm toys opening butt plug speculum prostate g-spot massage anal sex toys faloimitator for womano4 ( 10.62 $)
Afbeelding
soft silicone v port anal plug sm toys opening butt plug speculum prostate g-spot massage anal sex toys faloimitator for womano4... Item Type: Anal Sex Toys ; Brand Name: BOMBOMDA ; Model Number: S01514 ; Size: as pictures ; Material: Silicone ; Type: Soft V Shape Butt dilatator Opening Ass ; Function: Prostate Massage / G Spot Stimulation ; Key...
Afbeelding

READ MORE
Rectangle Crystal Style SD Card Slot MP3 Player with Universal 3.5mm Jack Back Clip ( 1.45 $)
164pcs Mini Magnetic Designer Construction Set Model & Building Toy Plastic Magnetic Blocks Educational Toys For Kids Gift ( 85.98 $)
Dirt Pit bike PROTECTOR MOTOCROSS BAR PROTAPER Handlebar Breast Pad & PRO handle grips KTM CRF YZF KLX BSE Kayo ( 13.88 $)
Onda P85 Computer Motherboard ( 99.16 $)
Hanging Kitchen Cupboard Drawer Door Back Style Stand Trash Waste Garbage Bin Bucket Backet Trash Kitchen cooking tool ( 2.69 $)
New stylish lolita curly short full synthetic wig short hairstyle wigs afro curly african american black wigs ( 20.82 $)
X-Travel Large Foldable Last-minute Holdall in a Pouch ( 139.00 $)
2 PCS Universal Motorcycle LED Turn Signal Light Waterproof Amber And Blue Color 12 Led SMD Indicator Blinker Flash Bike Lamp ( 4.19 $)
Pink Crystal Earrings ( 166.60 $)
Chiptrip Z4 TV Box ( 76.85 $)
Brazilian Deep Wave 3 Bundles Curly 8A Grade Virgin Unprocessed Human Hair Deep Wave Brazilian Hair Red Queen Hair Products ( 115.02 $)
Black Calf Leather Monk Strap Shoes ( 135.00 $)
Stand Neck Sleeveless Rose Embroidery Dress ( 76.92 $)
Hipo Q64 Tablet PC ( 96.10 $)
K200 4000mAh Business Card Portable Power Bank $9.04

Afbeelding

napedkiz
Senior member

Soft silicone v port anal plug sm toys opening butt plug speculum prostate g-spot massage anal sex toys faloimitator for

Berichtdoor napedkiz » ma dec 19, 2016 12:30

Soft silicone v port anal plug sm toys opening butt plug speculum prostate g-spot massage anal sex toys faloimitator for womano4 ( 10.62 $)
Afbeelding
soft silicone v port anal plug sm toys opening butt plug speculum prostate g-spot massage anal sex toys faloimitator for womano4... Item Type: Anal Sex Toys ; Brand Name: BOMBOMDA ; Model Number: S01514 ; Size: as pictures ; Material: Silicone ; Type: Soft V Shape Butt dilatator Opening Ass ; Function: Prostate Massage / G Spot Stimulation ; Key...
Afbeelding

READ MORE
Practical Phone Back Case for iPhone 6 / 6S ( 4.35 $)
2pcs 9006 30W 3000lm Cool White Light Car Head Light ( 52.74 $)
New Pro Tech Brushes Face Powder Foundation Contour Blush Cosmetic Makeup Tool ( 1.20 $)
Natural Wood Fiber Face Wash Cleansing Sponge Beauty Makeup Tools Accessories Round Watermelon Red 7.0cm Dia, 4 PCs (B52303) ( 1.35 $)
V Neck Solid Color Pencil Dress ( 52.70 $)
vintage dragon Wolf jewelry game of thrones animal pendant art picture hourse stark glass cabochon necklace for men jewelry ( 2.99 $)
Checked Quilted Jacket ( 59.58 $)
Handbags men women waterproof chest pouch bag shoulder sling bag nylon cross body bags 2016 new free ship ( 28.88 $)
New Microfiber Antibacterial Ultralight Compact Quick Drying Towel Camping Hiking Hand Face Towel Outdoor Travel Kits ZW-01 ( 3.43 $)
Stand Collar Florals Print Spliced Zip-Up Appliques Down Jacket ( 83.63 $)
Wiper blades for Peugeot 408 (2010- ) and 308 (Hatchback SW Estate CC) 30 ( 20.99 $)
Fashion women canvas handbag casual big tote bag cartoon cat appliques designer handbags sac a main bolsos mujer bolsa feminina ( 21.78 $)
New 12Inch 130Density Natural Synthetic Black Wavy Short Bob Wigs With Bangs Heat Resistant Hair Wigs for Beauty Women ( 19.88 $)
MileSeey X6 Handheld Laser Distance Meter Tester ( 62.55 $)
Blossom Embroidered Side Slit Cheongsam Coat ( 93.19 $)

Afbeelding

Terug naar “Toepassingen WiFi”