CD's natuurlijk wel goed merken, bv openSuse 10.0 Ix86 CD1
Die CD1 t/m CD5 nummers en wetende dat het openSuse10.0 is is belangrijk, compu kan hierom vragen als je pakketten wilt toevogen in een later stadium(controlcenter > Yastmodules). Yast is zeg maar een auto installer, die stelt Linux voor je in als je iets installeerd, erg relax. Vergeet ook niet die info over packman op een papiertje erbij te zetten, als je zelf niet installeerd en zo dus niet deze softwarebron insteld(dmv www pakketten binnenhalen voor bv mp3/mp4/avi/h264/DVD etc etc.)
OOk vraag ik me af of een CD-R langdurig bewaard kan worden in Africaanse temperaturen. Misschien extra copien branden van de gedownloade iso's (bv 2x Clarkconnect CD , en 3x 5CD openSuse?)
Zoals je ziet, ik ben zeker geen Linux expert, ben nog wel afhankelijk van een gui(muisklikken en vensters). (hier een dualboot win2k/openSuse10.0 zo'n jaartje) Maar anno 2006 hebben veel Linux distributies een grafische installer die automatisch start als je de computer opstart met CD1.
Binnenkort moet ik wel Linux(unix) command prompt commando's leren, want ik ga proberen de software OS van een SiliconGraphics Indigo2 Impact Graphics te bugsiolven, draait Irix 6.2(mag ik hebben, met syncgreen monitor(niet standaard), toetsenbord muis en al
Ik kan Kwek ophalen........ Maar wordt hele klus om uberhoupt 100% ok screen te krijgen lastig om gedelete systeemsoftware te krijgen, Irix.
Hier nog url naar handige Linux test, kom je er achter welke van de geselecteerde distributies het beste bij jou wensen/machine past.
http://www.zegeniestudios.net/ldc/