Ik gebruik T-mobile momenteel alleen als backup verbinding, via een prepaid sim, ofwel via een 3G telefoon (Nokia N73) ofwel via een 2e hands USB HSDPA stick (Web n Walk stick).
De te behalen snelheid is dan ook maximaal 384kbit down / 64kbit up.
Omdat ik rustigaan toch eens aan het rondkijken ben naar een serieuze en snelle oplossing voor mobiel internet op de laptop ben ik zeer benieuwd naar de ervaringen van het Laptop Executive abonnement dat T-Mobile biedt.
De specificaties van Laptop Executive zijn sinds ongeveer een maand als volgt:
7.2Mbit down, 2Mbit up (HSDPA & HSUPA) voor 59,95 per maand inclusief btw.
Datagebruik is onbeperkt en er is geen terugval in snelheid nadat een bepaald aantal GB per maand overschreden wordt.
Het is dan ook het top-abonnement dat T-mobile momenteel te bieden heeft.
Wat zijn jullie ervaringen met de kwaliteit en snelheid van de verbinding bij deze abonnementsvorm?
Wordt de snelle upstream ook daadwerkelijk gehaald?
Ter illustratie zouden ook testresultaten van http://www.speedtest.net welkom zijn.
NB. Ik kwam nog een verontrustend verhaal over deze abonnementsvorm tegen bij Pocketinfo forum, echter dateerd dit van de tweede helft van 2008 en nog van voor de opgeschroefde snelheden. Klik hier om dit te lezen. Vandaar dat ik op zoek ben naar nieuwe, up-to-date informatie en tests betreffende deze abonnementsvorm om te zien of het verbeterd is.