In dit topic kun je je ervaringen kwijt met de dekking bij Vodafone.
Mijn eigen ervaringen maar alvast, om mee te beginnen...
Ik kom veel door het land, met name per auto. Ik ben een heavy user van het mobiele internet en heb bij mijn mobiele telefoonabonnement dan ook de "Zorgeloos Mobiel Internet" blox van 9,50 per maand afgesloten.
Onderweg post ik bijvoorbeeld foto's, mails, doe aan BrightKite (een soort doorontwikkeling op Twitter, veel geavanceerder) waardoor ik over de dag heen zeer vaak connected ben. Ook luister ik nogal eens naar webradio streams.
De telefoon die ik gebruik is een Nokia N73, welke qua 3G alleen UMTS (en het in Nederland niet langer gebruikte Edge) aankan. De maximum te behalen snelheid is op dit toestal dan ook 384kbit down en 384kbit up.
Over de dekking van Vodafone ben ik zeer te spreken. Niet alleen in de grotere steden, maar ook op de snelweg en in kleinere gehuchten is de dekking gewoonweg goed te noemen. Webstreams spelen onafgebroken voor 1 a 2 uur, ofwel tijdens de gehele rit over de snelweg (120km/h) maar ook in de stad.
Eigenlijk is, wanneer de dekking goed is, de kwaliteit van streams alleen maar slecht in de file in de bebouwde kom tijdens piekmomenten - bijvoorbeeld op de A2 in de file bij Utrecht rond 18u.. Dan gaat het binnen enkele minuten stotteren en is dus niet bruikbaar. Andere communicatie verloopt nog altijd prima, overigens, alleen merk je dat de snelheid af en toe even terugvalt gedurende 10 tot 20 seconden, waarna de normale snelheid weer hervat.
Radiodekking heb ik eigenlijk alleen nog maar gaten in kunnen ontdekken op de veluwe (met name in de trein, vanuit de auto is het bijna overal goed) en in het 'verre' oosten des lands, bijvoorbeeld op het stuk snelweg tussen Hoogeveen en Emmen, of in bebouwing in dorpjes in Limburg, waar de dekking dan terugvalt naar GSM.
Ook met bluetooth verbinden met een laptop is geen enkel probleem. Het is eigenlijk niet toegestaan maar zolang je je beperkt tot hooguit een paar keer per maand wordt er in mijn ervaring niet moeilijk over gedaan. Ik denk dat ik al met al maandelijks ongeveer 1GB aan data genereer, alles inclusief, via dit abonnement en ondervind hooguit een keer per maand een kortdurige onderbreking in de service. Al met al ben ik er dan ook erg tevreden over.