[WAP54G] Neo v1.0

Welke netwerkkaarten en AP's, hoe configureren ?

Moderator: Super-Mods

wrt54g

Berichtdoor joeri » Do Jul 31, 2003 22:05

joeri
Guru

Berichtdoor Gast » Vr Aug 08, 2003 17:46

Sorry for the english but its all I know :)

I downloaded the firmware file.. I thought it would be a BIN file but its a TRX file. How do you flash the TRX file?
Gast

Berichtdoor Leroy » Vr Aug 08, 2003 19:00

Anonymous schreef:Sorry for the english but its all I know :)

I downloaded the firmware file.. I thought it would be a BIN file but its a TRX file. How do you flash the TRX file?

I believe you want to flash it into your WRT54G? Well, that's not gonna work!
This is for the WAP54G _only_!
Neo firmware roelt =]
Leroy
Senior member

Re: wrt54g

Berichtdoor Xenomatrix » Vr Aug 08, 2003 21:45

wrt54g
kwam dit tegen voor de wrt54g

hmmm, als je in de URL van die Seattle-jongens
het laatste deel vervangt door wap11 dan komen er ook
leuke dingen tevoorschijn :D :D :)
De URL wordt dan dus
http://seattlewireless.net/index.cgi/LinksysWap11
:)
73 René
---------------------------
Gebruikers-avatar
Xenomatrix
Regular member

Berichtdoor totalyred » Vr Aug 08, 2003 22:04

Zou het ook mogelijk zijn om er een repeatermode bij in te sleutelen..
totalyred
Junior Member

Berichtdoor Cutebritney » Za Aug 09, 2003 01:29

Met de originele firmware heb ik zeer sterk het probleem dat de eerste 30 seconden van een transfer het signaal zeer sterk tussen de 500 en 800KB/sec schommelt. Hierna schiet hij mooi omhoog naar de 1.6MB/sec, en blijft hij stabiel.
Waarschijnlijk komt dit door het 'uitzoeken' wat de hoogst-haalbare snelheid is, maar dat is een gokje. Is dit verbeterd / verholpen met deze firmware?

Zoniet, zou het mogelijk zijn (Het is niet makkelijk, maar het zou heel erg veel uitmaken !) om een optie in te bouwen welke de AP vast zet op een bepaalde snelheid. En dus niet zoals dat in de originele firmware mogelijk is, dat hij maximaal die snelheid draait...maar echt _altijd_ de ingestelde snelheid pakt. Niet hogr, maar ook niet lager. Mocht het signaal niet voldoen, dan maar geen link.
Daarmee is het mogelijk om deze problemen van het 'ondervinden van de juiste snelheid op te lossen, wat uiteraard een zeer grote performance winst geeft. Zeker bij kleine bestanden.

Overigens, het opzetten van een 5KM link met 2 maal een WAP54G ging mij erg slecht af: De maximale snelheid zat op 50KB/sec. Terwijl, als ik een 802.11B setje (Lucent / Orinoco) op _dezelfde_ antenne's aansluit...dan zit ik ruim op de 325KB/sec !
Het si dus duidelijk een G probleem, en ik verwacht hetzelfde probleem als hierboven. Alleen zal het bij een grote-afstand link nog sterker zichtbaar zijn, wat zich dus uit in een snelheid van max 50KB/sec.

Hoe zijn jullie resultaten met P2P links icm met deze AP ?
Shakira Nuestra Diosa!
Gebruikers-avatar
Cutebritney
Newbie

Berichtdoor Fatass » Za Aug 09, 2003 08:57

Ik heb over 5-6 kilometer n snelheid van ongeveer 150 kbyte/s gehaald, maar ik kan niet met zekerheid zeggen of dat aan de wireless verbinding zelf lag of de (8mbit) ADSL lijn erachter.
De signaalsterkte van de antenne was naar mijn idee sterk genoeg om die 8 mbit te kunnen halen (ongeveer -70dB, misscchien wel -65dB).
Linksys WRT54G Sveasoft firmware, DWL-900AP+ (2.62 FW), 19dB Pacific Wireless antenne, Pe2er omni antenne.
Gebruikers-avatar
Fatass
Expert

Berichtdoor buiter » Za Aug 09, 2003 11:42

Cutebritney schreef:Overigens, het opzetten van een 5KM link met 2 maal een WAP54G ging mij erg slecht af: De maximale snelheid zat op 50KB/sec. Terwijl, als ik een 802.11B setje (Lucent / Orinoco) op _dezelfde_ antenne's aansluit...dan zit ik ruim op de 325KB/sec !

Gebruik je de firmware van Leroy dan ook?
Ik heb de vraag ook al een keer gesteld hoe de snelheden zijn met de 54Mbit Access Points!!!
Bij mij gaat het om een nog grotere link maar het blijt wel dat dat (nog) niet goed loopt!!!!
Gebruikers-avatar
buiter
Expert

Berichtdoor Gast » Za Aug 09, 2003 14:28

Leroy schreef:
Anonymous schreef:Sorry for the english but its all I know :)

I believe you want to flash it into your WRT54G? Well, that's not gonna work!
This is for the WAP54G _only_!

I guess I wasn't reading, sorry. Wonder if we will be able to do the same type of "magic" with the WRT45G soon? I guess in the meantime I might run down to CompUSA and pick up a WAP54G.
Gast

Berichtdoor Leroy » Za Aug 09, 2003 14:42

Cutebritney schreef:Met de originele firmware heb ik zeer sterk het probleem dat de eerste 30 seconden van een transfer het signaal zeer sterk tussen de 500 en 800KB/sec schommelt. Hierna schiet hij mooi omhoog naar de 1.6MB/sec, en blijft hij stabiel.
Waarschijnlijk komt dit door het 'uitzoeken' wat de hoogst-haalbare snelheid is, maar dat is een gokje. Is dit verbeterd / verholpen met deze firmware?

Zoniet, zou het mogelijk zijn (Het is niet makkelijk, maar het zou heel erg veel uitmaken !) om een optie in te bouwen welke de AP vast zet op een bepaalde snelheid. En dus niet zoals dat in de originele firmware mogelijk is, dat hij maximaal die snelheid draait...maar echt _altijd_ de ingestelde snelheid pakt. Niet hogr, maar ook niet lager. Mocht het signaal niet voldoen, dan maar geen link.
Daarmee is het mogelijk om deze problemen van het 'ondervinden van de juiste snelheid op te lossen, wat uiteraard een zeer grote performance winst geeft. Zeker bij kleine bestanden.

Overigens, het opzetten van een 5KM link met 2 maal een WAP54G ging mij erg slecht af: De maximale snelheid zat op 50KB/sec. Terwijl, als ik een 802.11B setje (Lucent / Orinoco) op _dezelfde_ antenne's aansluit...dan zit ik ruim op de 325KB/sec !
Het si dus duidelijk een G probleem, en ik verwacht hetzelfde probleem als hierboven. Alleen zal het bij een grote-afstand link nog sterker zichtbaar zijn, wat zich dus uit in een snelheid van max 50KB/sec.

Hoe zijn jullie resultaten met P2P links icm met deze AP ?

Als jij de rate van je accesspoint (volgens mij in advanced wireless menu van linksys zelf) instelt op bijv. 36mbit.. dan krijg je geen link als je daaronder komt! (alleen gaat hij volgens mij ook niet sneller).. hiermee kun je dus wel de gewenste snelheid instellen.

Als je bij de Neo firmware "Stabilize signal" op enable zet, wordt de snelheid constanter.. (dus geen/minder dalingen van de snelheid zoals met de originele firmware)
Neo firmware roelt =]
Leroy
Senior member

Berichtdoor Wifi-xs » Za Aug 09, 2003 16:42

wij hebben hier dus ook heel erg last van met een verbinding over 2 km zonder line of sight hebben 1200 tot 1400 KB maar over een link van 4 a 5 km hebben we maar 350 KB terwijl dit met een signaal van -71 en amper ruis toch ook wel een 1200 KB moeten kunnen halen ik zal straks eerst nog een een andere antenne proberen want wij stuiten ook met de wap11 v2.2 op hetzelfde probleem waarom? we zitte hoog genoeg 50 meter (flat) en een mast van 17 meter.
Wifi-xs
Senior member

Berichtdoor Gast » Di Aug 12, 2003 16:34

:D Any mods to the WRT54G firmware available?
Gast

Berichtdoor Sonny » Za Aug 23, 2003 01:16

ik heb nu ook een wap :P

Het signaal is nu wel iets beter dan de wrt, maar dan staat ie ook op 84mW :shock:

Bedankt :thanx:
Laatst gewijzigd door Sonny op Do Aug 28, 2003 20:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
Whatever doesn't kill me, only makes me stronger

http://homepages.ihug.com.au/~gmaselli/pulp/ezekiel.wav
Gebruikers-avatar
Sonny
Expert

Re: [WAP54G] Neo v1.0

Berichtdoor Gast » Wo Aug 27, 2003 04:10

Leroy schreef:Gevonden op internet:

Neo firmware v1.0, July 30 2003
Device: WAP54G

Modifications:
- Increased available channels from 11 to 13
- Dynamic TX Power selection
- RX & TX Antenna selection (separated)
- Connection stability improvement

Binnenkort in de wlnl download sectie..

A.u.b. niet vragen of ik je de firmware mail, doe dit maar onderling via pm.
Gast

Berichtdoor DGTL_Magician » Do Aug 28, 2003 12:44

Leroy: Klein vraagje! Wanneer heb je de 1.08 versie aangepast en wanneer komt er telnet toegang in? Of hoe zou ik zelf bij de telnet in mijn AP kunnen komen? Ik heb in de firmware rondgeloerd maar zie geen telnet daemon staan.
DGTL_Magician
Newbie

VorigeVolgende

Terug naar Netwerkkaarten, AP's