kwam dit tegen voor de wrt54g.
wrt54g personal firmware generator en meer info
Moderator: Super-Mods
Anonymous schreef:Sorry for the english but its all I know
I downloaded the firmware file.. I thought it would be a BIN file but its a TRX file. How do you flash the TRX file?
wrt54g
kwam dit tegen voor de wrt54g

Cutebritney schreef:Overigens, het opzetten van een 5KM link met 2 maal een WAP54G ging mij erg slecht af: De maximale snelheid zat op 50KB/sec. Terwijl, als ik een 802.11B setje (Lucent / Orinoco) op _dezelfde_ antenne's aansluit...dan zit ik ruim op de 325KB/sec !

Leroy schreef:Anonymous schreef:Sorry for the english but its all I know
I downloaded the firmware file.. I thought it would be a BIN file but its a TRX file. How do you flash the TRX file?
I believe you want to flash it into your WRT54G? Well, that's not gonna work!
This is for the WAP54G _only_!
Cutebritney schreef:Met de originele firmware heb ik zeer sterk het probleem dat de eerste 30 seconden van een transfer het signaal zeer sterk tussen de 500 en 800KB/sec schommelt. Hierna schiet hij mooi omhoog naar de 1.6MB/sec, en blijft hij stabiel.
Waarschijnlijk komt dit door het 'uitzoeken' wat de hoogst-haalbare snelheid is, maar dat is een gokje. Is dit verbeterd / verholpen met deze firmware?
Zoniet, zou het mogelijk zijn (Het is niet makkelijk, maar het zou heel erg veel uitmaken !) om een optie in te bouwen welke de AP vast zet op een bepaalde snelheid. En dus niet zoals dat in de originele firmware mogelijk is, dat hij maximaal die snelheid draait...maar echt _altijd_ de ingestelde snelheid pakt. Niet hogr, maar ook niet lager. Mocht het signaal niet voldoen, dan maar geen link.
Daarmee is het mogelijk om deze problemen van het 'ondervinden van de juiste snelheid op te lossen, wat uiteraard een zeer grote performance winst geeft. Zeker bij kleine bestanden.
Overigens, het opzetten van een 5KM link met 2 maal een WAP54G ging mij erg slecht af: De maximale snelheid zat op 50KB/sec. Terwijl, als ik een 802.11B setje (Lucent / Orinoco) op _dezelfde_ antenne's aansluit...dan zit ik ruim op de 325KB/sec !
Het si dus duidelijk een G probleem, en ik verwacht hetzelfde probleem als hierboven. Alleen zal het bij een grote-afstand link nog sterker zichtbaar zijn, wat zich dus uit in een snelheid van max 50KB/sec.
Hoe zijn jullie resultaten met P2P links icm met deze AP ?
Leroy schreef:Gevonden op internet:
Neo firmware v1.0, July 30 2003
Device: WAP54G
Modifications:
- Increased available channels from 11 to 13
- Dynamic TX Power selection
- RX & TX Antenna selection (separated)
- Connection stability improvement
Binnenkort in de wlnl download sectie..
A.u.b. niet vragen of ik je de firmware mail, doe dit maar onderling via pm.
Terug naar Netwerkkaarten, AP's
Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 1 gast