A Complete description on how to build this Wifi SWR meter
Ben bezig om een nieuwe SWR meter te bouwen. Hij gaat bestaan uit een detector die tussen een AP en een antenne in geschroefd worden kan, en een indicator. Het ontwerp is gebaseerd op onder andere de pagina van N9zia. Ik heb eerder een VHF/ UHF versie van dit ontwerp gemaakt.
De indicator moet gaan bestaan uit een analoog metertje ge-ijkt in SWR met een 'peak-hold' schakelingetje vanwege het pulserende zenden van 802.11b/g apparatuur.
Ik hoop deze SWR meter voor de antenne-meet-dag op 2 Augustusaf te hebben...
De detector-kop is bijna af. Deze bevat een brug-schakeling met SMD onderdeeltjes.
De zwarte onderdeeltjes met opschrift "1000" zijn SMD weerstandjes van 100 Ohm, 1%. Ik heb er twee op alkaar gestapeld om zo 50 Ohm te verkrijgen. Deze weerstandjes zijn 1,5x3mm 'groot'. De onderzijde van de dubbelzijdige printplaat is een massa-vlak en bevat geen onderdelen.
De schakeling van deze hoogfrequent brug is verder identiek aan die van mijn oude SWR meetbrug. De gebruikte diode is een 1SS99, die goed te gebruiken is tot 3 GHz. Verder is de opbouw een beetje geminiaturiseerd
/Edit: Links toegevoegd
/Edit: Link naar bouwbeschrijving toegevoegd