slechte i-netverbinding-PRISM 802.11g Wireless Adapter(3890)

Welke netwerkkaarten en AP's, hoe configureren ?

Moderator: Super-Mods

slechte i-netverbinding-PRISM 802.11g Wireless Adapter(3890)

Berichtdoor Priona » Di Nov 07, 2006 00:02

Vraag:
Hoe kan ik een draadloze netwerkverbinding opzetten met de PRISM 802.11g Wireless Adapter (3890) zonder de 'Wireless Zero Configuration-service' (WZC)?

Toelichting:
Ik heb een speedtouch router 510 en speedtouch accespoint 170.
De draadloze verbinding is niet stabiel. Internetpagina’s laden gaat vaak niet of nauwelijks.

De status van de draadloze netwerkverbinding met het netwerk lijkt prima, maar het statusicoon van de Prism - link quality varieert steeds van not connected tot goed. Gekeken naar de troughput van de wireless settings, staat de Rx meestal op 0. Ook geeft ie vaak disconnected aan, om daarna weer verbinding te krijgen. Er is verbinding met router, andere pc in deze werkgroep is goed.

De router kan ik draadloos benaderen, evenals de andere pc in deze werkgroep. De router staat op dhcp en de laptop ook in het verleden (toen het nog werkte :? ). Dus eigenlijk kom ik via de draadloze verbinding niet goed naar buiten, tot de router functioneert de draadloze verbinding ok.

De andere pc is op de router aangesloten (met utp-kabel) en die heeft een vast ip. Deze comp heeft geen probleem. Nu moet ik bekennen dat ik laatst op de router de lijst met NAPT entries 'opgeruimd' heb. Er stonden na verloop van tijd veel entries in en ik heb alleen diegenen laten staan met het ip van de pc met vast ip. Kan ik hier iets te rigorieus aan de slag zijn gegaan?

Al geprobeerd:
Ik heb het draadloos kanaal van het accespoint en laptop verandert en een andere wep-key ingevoerd. Geen verschil.
De laptop stond ook op dhcp, maar nu heb ik een vast ip gegeven.

In het verleden werkte de verbinding prima. Ik herinner me dat toen de WZC uitgezet is omdat deze niet samenging met de software van de Prism. Een tijdje terug heb ik WZC aangezet en later heb ik de opruimactie op mn router gehad en toen begon de elllende... :(

Wie o wie helpt mij op weg?

Alvast bedankt…
Priona
Priona
Newbie

Berichtdoor Emiel » Di Nov 14, 2006 20:29

NAT entries worden dynamisch opgebouwd, dus ik denk niet dat het daar aan ligt...

Werkt het wel bedraad :?:
Want wat je hier suggereert is dat het ook aan je netwerk kan liggen...
DUS 8)
Emiel
Moderator

Berichtdoor Priona » Di Nov 14, 2006 21:44

Hoi Emiel,

Fijn, een reactie :D
Ja, het werkt wel bedraad. Draadloos is er wel connectie, maar erg slecht. De huidige situatie is dat zowel het benaderen van router, tweede pc en internetpagina's niet of zeer moeizaam gaat.

Ik heb de draadloze netwerkverbinding een vast ip gegeven.

Hoop dat je tips voor me hebt!

Alvast bedankt, Priona
Priona
Newbie

Berichtdoor Emiel » Za Nov 18, 2006 20:55

Kennelijk vechten Prism en WZC om je wireless kaart...

Persoonlijk zou ik denk ik proberen de WZC uit te zetten, of de Prism software.

De Prism software heeft waarschijnlijk wel een optie om zichzelf uit te schakelen als je WZC wilt gebruiken.

Als je WZC permanent wilt gebruiken kun je proberen de Prism software te deinstalleren, als Windows daarna de drivers nog hebt werkt alles nog, anders bedraad Windows de drivers op laten halen.
DUS 8)
Emiel
Moderator

Terug naar Netwerkkaarten, AP's